From: xx
To: mbns@ns.gov.my
Sent: Tuesday, May 26, 2009 1:51:50 PM
Subject: Bangunan futsall di depan rumah dan sebelah surau-Taman Sedia Raja, Chembong

Assalamualaikum Tok Mat,

Saya xxxxx bin xxxxxx alamat xx jalan TSR x Taman Sedia raja, Chembong, Rembau, Negeri Sembilan yang juga ahli Umno berdaftar ingin memohon jasa baik Tok Mat atas perkara berkaitan pembinaan bangunan futsall di padang di taman saya seperti alamat di atas.

Bukan lah saya minta di henti kan, cuma elok di alihkan ke bahagian lain padang yang amat luas itu. Untuk diri saya dan kelaurga saya tentu lah tidak selesa bila ada bangunan yang jarak nya hanya 5,6 kaki dari pagar rumah, dengan bising dan dan berbagai keajadian yang mungkin boleh berlaku terutamanya di sebelah malam kesan dari permainan futsal itu seperti bunyi bising motor, sampah (andaian saya)

Kedua untuk surau pula, amat tidak mulia, jika di waktu magrib nanti di saat azan di laungkan, ada anak anak muda yang bersiap sedia untuk bermain futsall. mentelah pula jika ada lelaki dan perempuan. Bukan lah saya baik sangat, cuma benda yang patut di elak, elok di elakan.

Bersama ini saya sertakan gambar projek tersebut, yang baru bermula hari ini.

Jasa baik Tok Mat amat di hargai, mentelah pula ini adalah satu lagi projek oleh Barisan Nasional

Terima Kasih kerana sudi membaca email rakyat.

Yang Benar

xxxxx bin xxxxxx


depan rumah den lak tu. Tok Mat mai turun tengok. Anak buah Tok Mat akai ada tapi tak gunakan.


Gelanggang Futsal sebelah surau..akai ada kaaa..Balairaya takda,surau angkut papan rumah lama, gelanggang futsal dibuat dulu. Harap muka je nsem,otak kosong.(memang suai lah ayat pensyarah DIA den ni dulu )

Guppy : Our home is under maintenance

Posted by My Profile | 1:07 PM | 0 comments »


Guppy : The crew.

Guppy : Clorine is bad for health

Guppy : Place for my wife to deliver. Thanks to Allah by placing me in a caring society.

Guppy : Yea ! I am the first, thanks bro. Line very clear.

Guppy : Uhh ! very deep. Thanks bro for the enthusiasm you have shown.

Guppy : Feeling Goods, syukran syukran


What is the best car ? Many analysis done every year, every time new car be in the market. Some of them win the title car of the year. Is that the best car ? Many peoples still wonder about it.

Actually, we already knew the answer. The best car is our car, ours is the best. Is it ?

Car in the photo: Kancil 650. Made in Malaysia by Perodua.

World of Guppy

Posted by My Profile | 3:35 AM | | 1 comments »


Photos taken from http://www.guppies.com/ and http://awesomeguppies.wordpress.com/. Just to show the colourful of guppy and the "design". Not too old man always said, it hard to fall in love by listening from others, but once you saw, the possibility is there.

Projek Penternakan Guppy 2009

Posted by My Profile | 7:07 PM | 0 comments »


Kolam ikan baru je buat. Teragak nak pelihara Guppy. Peti ais dah rosak, guna peti ais tu lah buat kolam ni. Ni lah photo-photo kolam guppy tu, kira okey la. Jimat kos dan dapat recycle.

Mesyuarat gak nye. Rumah baru, tubuh ajk rukuntetangga la tu.

Lalat ni heran gak nye, selalu datang takda ikan, ni ada lak.





Semoga beranak pinak dan bahagia hingga ke anak cucu la guppy ni semua..

Vandalism merosakan tamadun

Posted by My Profile | 12:21 AM | 0 comments »



Vandalism masih lagi menjadi antara punca kemudahan asas tidak dapat dipercanggihkan lagi atau di "upgrade" mengikut perkembangan teknologi semasa. Kita selalu melihat di luar negara, kemudahan asas yang begitu canggih malah sebahagian darinya disediakan dalam keadaan yang begitu berseni. Bukan sekadar teknologi yang disediakan tapi menjadi hiasan landskap. Ada yang begitu artistik menunjukkan ketinggian senibina yang digabungkan dengan teknologi.

Jangan dibiarkan vandalisma menjadi budaya masyarakat kerana vandalisma merugikan bukan sahaja dari segi kos tapi juga merugikan tamadun sesuatu negara atau bangsa itu sendiri.

Vandalism :
Dictionary.reference.com-deliberately mischievous or malicious destruction or damage of property.
mykamus.my- perbuatan merosakkan hasil seni, kemudahan atau keindahan alam, perosak